poniedziałek, 31 stycznia 2011

ROZMOWY O SAMOTNOŚCI

SAMOTNOŚĆ…

Tak sobie pomyślałam, że CZŁOWIEK JEST OWOCEM SAMOTNOŚCI BOGA, KTÓRY NIE MIAŁ SIĘ Z KIM PODZIELIĆ SWOJĄ MIŁOŚCIĄ. MIŁOŚĆ więc podjęła ryzyko odrzucenia, aby tylko nie być samotną. I tak idąc tym tokiem myślenia, przekładając go na nasze ziemskie życie stwierdzam,
że często lęk przed odrzuceniem hamuje nasze kroki do różnych ludzi, którzy przy bliższym poznaniu zapełniliby naszą pustkę. I tak na koniec - co myślicie o samotności, która jest siłą napędową Miłości?


CZY MIŁOŚĆ JEST W STANIE UCHRONIĆ PRZED SAMOTNOŚCIĄ?

Według mnie są dwie samotności - rajska i piekielna. Obie ranią, ale końcowy skutek tych ran jest inny. RAJSKA znajdzie w końcu ukojenie w ODNALEZIONEJ MIŁOŚCI, piekielna zaś będzie się wiła w morzu niespełnienia, uprzedzeń, szufladek i podziałów. Rajska - wymaga od człowieka ściągnięcia maski obronnej. Piekielna - te maski zakłada i daje złudne poczucie bezpieczeństwa jedynie na chwilkę.

4 komentarze:

  1. uwazam , ze cos w tym jest, ze samotnosc jest jakas sila , mam na mysli ten niechciany rodzaj samotnosci , to ona sprawia ze pragniemy obecnosci drugiego czlowieka . Postrzegam samotnosc jako stan przejsciowy i w zadnym razie docelowy .Przyznaje ze dotad nie pomyslalem o samotnosci jako o sile napedowej milosci...

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że moja myśl wniosła coś nowego :)

    Ostatnio byłam na Sympozjum w Częstochowie na temat "Samotność przyczyną uzależnienia" ... świetną frazę usłyszałam ...

    NIE MA MIŁOŚCI BEZ SAMOTNOŚCI...
    SAMOTNOŚĆ BEZ MIŁOŚCI JEST ROZPACZĄ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest samotność ,która jest bolesna i jest bycie samej czy samemu ale to co innego ..jestem samotna brzmi smutno..jestem sama ..nie to pogodzenie się z tym co jest...samej nie musi być smutno..tym bardziej,że tak naprawdę nikt nigdy nie jest sam!! Długo możnaby o tym pisać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aisu :)

      Miło mi gościć Ciebie. Myślę, że wiele można sobie dobrego powiedzieć. Tak więc... piszmy i piszmy, a samotność przestanie być sama i samotna :)

      Usuń