niedziela, 13 lutego 2011

PYTANIA DZIECI

Naprawdę lubię rozmawiać z dziećmi. Tymi bardzo małymi i tymi nieco większymi. Czasami zadają takie pytania, że muszę odpowiedzieć - "nie wiem, nie umiem, nie znam ". Kiedyś mi się wydawało, że taka odpowiedź umniejszy mój autorytet oraz zniechęci do zadawania kolejnych. A stała się rzecz dziwna...  jest ich coraz więcej i są one coraz śmielsze. Postanowiłam niektóre spisać. Spróbujcie znaleźć właściwe odpowiedzi i ubierzcie je w język prosty i zrozumiały dla dzieci. Przecież katecheza nie może być "regułkomanią"! W komentarzach chętnie poczytam.

·      Dlaczego niektórzy rodzą się od razu nieszczęśliwi,  bo są niepełnosprawni?
·      Dlaczego katolicy zmieniają wiarę?
·      Dlaczego Pan Bóg, wiedząc o ludziach wszystko, pozwala ranić innych?
·      Dlaczego ludzie umierają?
·      Czy niebo naprawdę istnieje i jak wygląda?
·      Czy anioły istnieją naprawdę, bo ja w nie nie wierzę?
·      Dlaczego człowiek nie otrzymał wszystkich darów Ducha Świętego?
·      Jeżeli Bóg może wszystko, dlaczego nie połączył wszystkich wiar w jedną?
·     Czy mój piesek Beethoven jest w niebie?
·     Czy wszyscy, którzy wyjdą z grobu będą duchami?
·     Moja koleżanka, z którą się bawiłam jest w grobie,  jak tam jest?
·    Ostatnio katechetka mówiła o statku  Noego i nie powiedziała do końca – ile tam zwierząt było?
·     Czy można zobaczyć Boga?
·     Jak wygląda piekło?
·     Jak Jezusie czuje się w niebie?
·   Czy w niebie się umiera?
·    Jak to jest – czy naprawdę idzie się do nieba, czy leży w grobie?
·   Kiedy będzie koniec świata?
·    Czy Pan Jezus zejdzie kiedyś do nas na ziemię?
·   Czy Jezus umie kłamać?
·   Czy można zmartwychwstać, jak Jezus?
·   Które grzechy Bóg odpuszcza, które – nie?
·  Czy można przechodzić przez ściany po śmierci?
·    Jak Jezus zrobił to wino z wody?
·   Kto stworzył łobuza?
·   Czy Maryja zbiła Jezusa, gdy jej uciekł?
·  Czy Jezus się złości na niegrzeczne dzieci? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz