wtorek, 18 października 2011

DIOGENET O CHRZEŚCIJANACH

Zacytuję tekst Diogeneta z II wieku o chrześcijanach:

"Chrześcijanie nie różnią się od innych ludzi ani miejscem zamieszkania, ani językiem, ani strojem. Nie mają bowiem własnych miast, nie posługują się jakimś niezwykłym dialektem, ich sposób życia nie oznacza się niczym szczególnym. Mieszkają każdy we własnej ojczyźnie, lecz niby obcy przybysze. Podejmują wszystkie obowiązki jak obywatele i znoszą ciężary jak cudzoziemcy. Każda ziemia obca jest im ojczyzną i każda ojczyzna ziemią obcą. Żenią się jak wszyscy i mają dzieci, lecz nie porzucają nowo narodzonych. Wszyscy dzielą jeden stół, lecz nie jedno łoże. Są w ciele, lecz żyją nie według ciała. Przebywają na ziemi, lecz są obywatelami nieba. Słuchają ustalonych praw, własnym życiem zwyciężają prawa. Kochają wszystkich ludzi, a wszyscy ich prześladują. Są potępiani, a skazani na śmierć zyskują życie. Są ubodzy, a wzbogacają wielu. Pogardzają nimi, a oni w pogardzie tej znajdują chwałę. Spotwarzają ich, a są usprawiedliwieni. Ubliżają im, a oni błogosławią. Obrażają ich, a oni okazują wszystkim szacunek. Czynią dobrze, a karani są jak zbrodniarze. Żydzi walczą z nimi jak z obcymi, Hellenowie ich prześladują, a ci, którzy ich nienawidzą, nie umieją powiedzieć, jaka jest przyczyna tej nienawiści. Jednym słowem: czym jest dusza w ciele, tym są w świecie chrześcijanie"

... a może by tak wrócić do korzeni? ... czy jesteśmy gotowi na podjęcie tej trudnej dla nas decyzji?

5 komentarzy:

  1. prawdziwi chrześcijanie nie są z tego świata,dlatego świat nienawidzi co nie jest jego i walczy z nimi,ale nie wygra z nimi bo oni są Kościołem Chrystusa a Chrystus zwyciężył świat Jan16,33.Sam jestem chrześcijanem i rozumiem to doskonale ,świat wszelkimi sposobami próbuje odłączyć nas od Pana Jezusa i blokuje drogę do niego tym ,którzy są jeszcze w świecie a sposobów czyli swoich oszustw ma bez liku i jest ich coraz więcej bo to z nich składa się ten świat. Jak powiedziął szatan podczas kuszenia Pana Jezusa Chrystusa w Ewangeli św.Łukasza4,6-8.Ale ci którzy prawdziwie są Jego nie boją się bo On dał nam Ducha Świętego który nam o wszystkim mówi ,czego się bać jeżeli Jezus jest Panem naszym? Dla nas śmierć ciała jest początkiem życia z Panem Bogiem. Andrzej chrześcijanin nawróconyw więzieniu z łaski Boga Ojca i Syna Jego Jezussa .Amen

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Andrzeju :)

    Postanowiłam w okresie Wielkiego Postu zamilczeć na blogu, ale twoje świadectwo bardzo mnie poruszyło. Nie chcę łamać swojego postanowienia, więc wejdę w dialog z Tobą w Niedzielę Palmową... o ile zechcesz na mnie poczekać :)

    Dzisiaj jednak proszę o danie żywego świadectwa twojego nawrócenia. To dowód ŻYWEJ ŁASKI BOGA i Jego MIŁOŚCI do człowieka. Jest ono bardzo nam wszystkim potrzebne. Z Panem Bogiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyałałem wczoraj do ciebie Alicjo moje świadectwo ale było chyba za długie i nie weszło .Czy to może być przyczyna?Ja podaję tobie swój numer telefonu jeżeli morzesz mi powiedzieć jak mam wysłać to świadectwo to pproszę zadzwoń. 696489835.Czekam na telefon.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podaję również mojego maila 1moj5.24@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

  5. (1) Wtedy mówił Bóg wszystkie te słowa: (2) Ja jestem Pan, twój Bóg, który cię wywiódł z ziemi egipskiej, z domu niewoli. (3) Nie będziesz miał cudzych bogów obok Mnie! (4) Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu tego, co jest na niebie wysoko, ani tego, co jest na ziemi nisko, ani tego, co jest w wodach pod ziemią! (5) Nie będziesz oddawał im pokłonu i nie będziesz im służył, ponieważ Ja Pan, twój Bóg, jestem Bogiem zazdrosnym, który karze występek ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia względem tych, którzy Mnie nienawidzą. (6) Okazuję zaś łaskę aż do tysiącznego pokolenia tym, którzy Mnie miłują i przestrzegają moich przykazań.
    (Ks. Wyjścia 20:1-6, Biblia Tysiąclecia).

    Albowiem jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek, Chrystus Jezus,
    (1 List do Tymoteusza 2,5 Biblia Tysiąclecia)

    OdpowiedzUsuń