wtorek, 10 kwietnia 2012

BÓG - TO NIE ZŁOTA RYBKA

video

Zamiast życzeń przyjmijcie ode mnie bajkę o rybaku i złotej rybce. 
Może to trochę dziwne, ale gdy tak ją słucham dochodzę do wniosku,
że często w naszych modlitwach jesteśmy podobni do rybaka,
który na rybce wymusza życzenia.

CHRYSTUS ZMARTWYCHWSTAŁ - PRAWDZIWIE ZMARTWYCHWSTAŁ!!!

Gdy przygotowywałam z dziećmi bajkę "O rybaku i złotej rybce" nie myślałam o wielkich sprawach tego świata. Z pomocą kochanych pań przedszkolanek przygotowałam scenografię, stroje, warsztaty plastyczne. Napisałam też piosenki, aby bajka była w części muzyczna. Gdy montowałam już ten filmik zaczęły mnie nachodzić różne myśli, z którymi chciałabym się przy święcie Zmartwychwstania tutaj podzielić. Okazuje się bowiem, że od dzieci można się wiele nauczyć. Trzeba tylko mieć czas dla nich, aby wsłuchać się w ich serce, które w całości oddały temu przedstawieniu.

  1. PAN BÓG NIE JEST ZŁOTĄ RYBKĄ!  Wprawdzie dał się złapać i zaprowadzić na krzyż, ale na tym koniec ludzkiej przemocy. Nie pozwolił sobą manipulować. Czasem, gdy tak słucham ludzi, to mam wrażenie, że chcą  być rybakami z bajki. Nic z tego, wiara w żywego Boga to nie ta bajka!


  2. ZOSTAŃCIE RYBAKAMI LUDZI ... Rybak Jezusowy umywa nogi bliźniemu, pochyla się nad jego biedą. Nie szuka łatwych rozwiązań. Nie posiada domu, ani nawet gniazda jak ptaki; ani nory, jak lisy. Wszystko, co posiąść powinien - to wola służenia na wzór Jezusa, który w Wielki Czwartek umywał nogi swoim Apostołom. Całe szczęście, że znam takich rybaków. W przeciwnym razie ta "Kościelna Łódź" byłaby dla mnie nie do ogarnięcia.
To może tyle ... choć skojarzeń mam tysiące ... chciwość, nieumiarkowanie, burza na jeziorze i ogromne fale niosące zagrożenie ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz