niedziela, 20 maja 2012

GDZIE SĄ NASI ZMARLI?

"Z kufra wyciągnięte ..." 



Pamiętaj człowieku, że tu przyjdziesz ...

Jedna sprawiedliwość dla wszystkich ... i tych wierzących ... i tych niewierzących. Czy warto się więc kłócić o coś, co i tak nieuniknione? Czasem warto zadać sobie pytanie dotyczące wieczności, aby potem nie żałować, że tak krótkowzrocznie patrzyło się na swoje obecne życie.

*** 
Dzielę się jedynie tym, w co sama wierzę. Nie mam zamiaru nikogo na siłę nawracać. Z chęcią porozmawiam z tymi, którzy inaczej patrzą. Nie podejmę jedynie rękawicy, gdy ktoś będzie chciał mnie na siłę "wyprowadzać z błędu", ponieważ nie mam potrzeby walczyć o prawdę. Według mnie ona sama zadba o siebie.
*** 
Jeżeli zmarli żyją nadal, to gdzie oni są? 

Aby odpowiedzieć na to pytanie muszę przypomnieć prawdę wiary o Kościele ludzi zbawionych. Ci, którzy w pełni zostali oczyszczeni z grzechu, stanowią KOŚCIÓŁ TRIUMFUJĄCY. Natomiast ci, którzy oczekują jeszcze oczyszczenia tworzą wspólnotę KOŚCIOŁA CIERPIĄCEGO. My wszyscy, którzy dopiero zbliżają się do bram śmierci, tworzymy KOŚCIÓŁ PIELGRZYMUJĄCY. Ma on charakter widzialnej i zorganizowanej wspólnoty wierzących, świętej jako Ciało Chrystusa, ale złożonej z grzeszników, którzy mają wolny wybór dotyczący miejsca pobytu po śmierci.

Tajemnica Świętych Obcowania dotyczy Kościoła triumfującego w niebie.  

... po tę prawdę sięgnę do mojego "kufra" kiedy indziej.

3 komentarze:

  1. Kilka chwil temu usłyszałam podczas Mszy św., że celem życia człowieka jest zjednoczenie z Trójcą Przenajświętszą. To zjednoczenie dotyczy nie tylko wymiaru duchowego ale też cielesnego. Nie jest tylko epizodem ale rzeczywistością. Chrystus jest pierwszym człowiekiem zjednoczonym z Bogiem.
    "Jeżeli zmarli żyją nadal, to gdzie oni są?" Alicjo, mam nadzieję, że tam gdzie Bóg, zjednoczeni z Nim na zawsze.

    teresa

    OdpowiedzUsuń
  2. I jak tu nie wierzyć w Opatrzność Bożą, która sprawia iż w wierze idziemy w tym samym kierunku. I żadna odległość nie jest przeszkodą dla Ducha Bożego, który dba o to, byśmy nie błądzili za bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Duch św. jest niesamowity :)
    Może to nie jest stosowne stwierdzenie dla Boskiej Osoby, ale często je powtarzam, bo dokładnie opisuje sposób w jaki mój kochany Duch św. działa w moim życiu.
    teresa

    OdpowiedzUsuń