niedziela, 7 kwietnia 2013

JEZU, UFAM TOBIE!


Święto Miłosierdzia Bożego ...



Doświadczenie Miłości Bożej  zależy nie tyle od zrozumienia, które przychodzi z czasem, ale od nastawienia serca, które z ufnością zwróci się do Jezusa. I nad tą prawdą chciałabym się pochylić. 

Miłości Boga mocno doświadczyłam  medytując Miłosierdzie Boże. Bardzo pomógł mi w tym Dzienniczek św. Siostry Faustyny Kowalskiej. Trudno w jednym poście opisać to, czego mnie nauczyła o Jezusie i Jego łasce. Dlatego otwieram cykl postów na ten temat. 

Wywodów teologicznych postaram się nie robić. Kto chce, niech sobie ich poszuka w internecie. Są lepsze i gorsze opracowania ... trzeba więc uważać, aby nie pójść ślepą uliczką.

*** 

Obietnice Jezusa Miłosiernego



Według pragnienia Zbawiciela łaska Święta Miłosierdzia ma być szczególną oznaką Bożego Miłosierdzia.

  • W objawieniu z późnej wiosny 1934 roku została zawarta następująca obietnica: Kto w dniu tym przystąpi do Źródła Życia, ten dostąpi zupełnego odpuszczenia win i kar. Ta sama obietnica, odnosząca się do Święta Miłosierdzia, została powtórzona we wrześniu 1936 roku: Która dusza przystąpi do spowiedzi i Komunii św., dostąpi zupełnego odpuszczenia win i kar. Wreszcie po raz trzeci szczególna obietnica związana z obchodem Święta Miłosierdzia została wyrażona w objawieniu z końca kwietnia 1937 roku: Pragnę udzielić odpustu zupełnego duszom, które przystąpią do spowiedzi i Komunii św. w Święto miłosierdzia mojego.

  • Najważniejszą łaską związaną ze Świętem Miłosierdzia jest wielka obietnica całkowitego odpuszczenia win i kar skierowana do wszystkich, którzy w tym dniu przystąpią do spowiedzi i Komunii św. 

Wielkość tych łask jawi się w trzech wymiarach. 
  • Pierwszy z nich to powszechność. Nawet ci, którzy nigdy nie praktykowali nabożeństwa w Święto mają ten sam udział w spełnieniu obietnic związanych z obchodem uroczystości. 
  • Po wtóre, wielkość ta dotyczy tak łask doczesnych, jak i zbawiennych. 
  • Wreszcie po trzecie, wszystkie łaski są w dniu tym dostępne, byleby proszono o nie z ufnością.

*** 

Zapewne zapytasz ... A CO MI TO DA??? 


Mogę tylko odpowiedzieć

  • NIE WIEM, idź się sam przekonaj ...

Wiem jednak, jak mi to doświadczenie pomogło żyć. Postaram się pomalutku dzielić konkretnymi faktami, ale nie tym razem. Dzisiaj potrzeba zaufać Jezusowi, który chce przemówić do Twojego serca. Na moje  świadectwo przyjdzie jeszcze czas ...


7 komentarzy:

  1. Bez Milosierdzia Bozego nie da sie przezyc...
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Judytko :)

      Kiedyś myślałam, że to tylko slogan. Dzisiaj, gdy odwrócę głowę i spojrzę w przeszłość nie mogę wyjść z zachwytu ... nie da się go, ot - tak, opisać, jak się opisuje piękno kwiatów. To nie to piękno, to nie ta radość.

      Marzy mi się opisać parę takich "duchowych kwiatków" z związku z podjętym przeze mnie tematem. Nawet wiem, o których mogłabym napisać, ale gdy zaczynam pisać to wciąż brakuje mi odpowiednich słów.

      Może znajdzie się ktoś, kto mi pomoże uwielbić Miłosierdzie Boże swoim doświadczeniem?

      Razem będzie łatwiej znaleźć odpowiednie słowa ...

      Usuń
  2. Niedawno usłyszałam, że "Miłosierdzie to miłość, która pochyla się nad leżącym".

    Dzisiaj podczas Mszy św. dla dzieci ksiądz pyta "Co jest napisane na obrazie Jezusa Miłosiernego?" Odpowiedź dziecka: "Jezus ufa tobie" :)

    t.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no, no ... i jak tu zaprzeczyć, że Bóg głosem dzieci mówi :)

      A ja dodam jeszcze jedną perełkę z dzisiejszego dnia"

      "Ufność to siostra wiary, która mówi ... no, ruszaj z miejsca, już czas na czyny ... ile będziesz stała w miejscu i podziwiała Miłość ... rzuć się wreszcie w Jej ramiona!!!"

      Usuń
  3. Więc ruszam teraz "szukać" Miłości, na ślepo ufając tym którzy mnie wołają. Co usłyszę i zobaczę? Nie wiem.

    t.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia życzę, jak wrócisz, to daj znać.

      Ciekawa jestem, czy Miłość da ci się już odnaleźć, czy też zostawi kolejny swój ślad, po którym, jak w podchody, często się z nami bawi :)

      Usuń
  4. Na razie tylko "słyszę" przyjdź, więc staram się nie zatykać uszu i podążać za głosem. Ale wiesz Alicja, poprosiłam o Miłość dla tonącego człowieka. To była ta chwila.

    t.

    OdpowiedzUsuń