czwartek, 27 czerwca 2013

NOMINALIZM

Nominalizm - koncepcje i doktryny filozoficzne, wg których treści wiedzy abstrakcyjnej nie mogą mieć odpowiedników w rzeczywistości. Choroba współczesnego chrześcijaństwa to swoisty „nominalizm” – czyli formalne nazywanie się uczniami Chrystusa bez prawdziwego pójścia za Nim.



Wiara nie jest ideologią, ale życiem, jest doświadczeniem prawdy w wymiarze egzystencjalnym... Tak doświadczał wiary Abraham, ojciec wierzących, który z powodu braku cierpliwości też spróbował realizować po ludzku Bożą obietnicę.  Izmael jednak nigdy nie zastąpił Izaaka.(Rdz 16,1–12)

... Jeżeli Sara nie może mieć dzieci, to może je mieć jej niewolnica ?! ...

*** 

Każdy z nas ma obiecanego Izaaka, na którego czeka wiele lat.  I chyba każdy z nas wielokrotnie traci wiarę w to, że cokolwiek się zmieni. Kłoda za kłodą ... przeszkoda przeszkodę goni ... W takich sytuacjach trudno cierpliwie czekać. W bezsilności człowiek dochodzi do granicy wytrzymałości, która zmusza go do powiedzenia TAK - albo NIE. Dzisiaj podjęłam kolejną decyzję, która pomału burzy twierdzę moich ludzkich zabezpieczeń. Nie było łatwo.

*** 

Stanęłam na granicy ufać - nie ufać; boję się, ale idę dalej...




2 komentarze:

  1. Alicjo chciałabym umieć dodać Ci otuchy tak,jak Ty mi dodawałaś w trudnych chwilach. Myślami i modlitwą jestem z Wami...
    Lisy mają swe nory, a ptaki swe gniazda, lecz Syn człowieczy nie ma gdzie złożyć głowy - a przecież czasem już tak bardzo chce się odpocząć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kaju ...

      I dodałaś otuchy SŁOWEM

      - które stało na początku mojej drogi z Jezusem dawno temu
      - które otrzymałam od Jezusa jako dar, który otworzył moje serce na rzeczywistość wiary

      ... i jak nie wierzyć Bożemu Duchowi, dla którego nie ma żadnych przeszkód w czasoprzestrzeni :)

      Usuń