poniedziałek, 29 lipca 2013

NA SCENIE ŻYCIA - WYBORY


ŻYCIA SIĘ NIE WYBIERA 

  • Człowiek ma zawsze wybór. Jedynie życia nie wybiera. Ono jest zadane, by godnie je przeżyć w każdej sytuacji.



Panie, pomóż mi właściwie wybierać ...

WYBORY SĄ RÓŻNE

  • Nie tylko między dobrem, a złem. To by było zbyt łatwe. Częściej są one trudniejsze; szczególnie, gdy stoimy między złem, a złem, albo między dobrem, a dobrem. Wtedy o wiele szybciej można się pogubić. 


JAK ŻYĆ, BY NIE PRZEGRAĆ ŻYCIA? 

W dzisiejszym rozważaniu O. Leona przeczytałam: 
/29 lipca 2013 r. – Wspomnienie św. Marty, Marii i Łazarza, przyjaciół Pana/

  • Na czym polegał straszny grzech „złotego cielca”? Aaron i Izrael wcale nie chcieli tworzyć sobie bożka. Złoty cielec był posągiem, który miał przypominać o Bogu Jahwe. Pod postacią cielca Izraelici mieli oddawać cześć swojemu Bogu. Dlaczego zatem Bóg i Mojżesz tak bardzo się oburzyli? 


A ja jedynie dodam ... 


  • Dlaczego oburzają się Ci, którzy zarzucają katolikom modlitwy do obrazów, albo krzyży, dla których oni dali by się zabić na serio i w przenośni? 
  • Dlaczego oburza się i o tym samym pisze do mnie przyjaciel z poprzedniego postu?
  • Dlaczego słusznie oburzają się ateiści, gdy widzą fałszywy kult bożka w miejscach świętych?

O. Leon pisze: 

  • Widzimy, jak bardzo istotny jest sposób oddawania czci Bogu. Nie wystarczy uznawać Go za Boga, nazywać Go tak, jak określa Go Biblia; dopiero właściwy kult powoduje, że Pan Bóg jest rzeczywiście naszym Bogiem.


SPOSÓB ODDAWANIA CZCI BOGU

  • Kiedy wybieramy sposób właściwy? 
  • Kiedy zarzuty wobec osób wierzących będą bezpodstawne? 
  • Kiedy będziemy JEDNEGO DUCHA?

*** 

Może warto poszukać odpowiedzi we własnym sercu?




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz