środa, 18 grudnia 2013

TUŻ PRZED WIGILIĄ

Opłatek ... 




  • Czy jest symbolem pojednania?
  • Czy jest symbolem bogobojnego życia?

Takie dwa pytania zadałm koleżance, która stanowczo powiedziała, że nie ma ochoty dzielić się opłatkiem z osobami, z którymi ma na pieńku. Nie chce uczestniczyć w sztucznym ceremoniale, gdyż jest wolna i może dobierać sobie osoby, z którymi pragnie siedzieć przy wigilijnym stole.

Wolność ...

Jest to wartość, którą sobie bardzo cenię, ale ...

  • czy wolność osoby nie jest również wolnością od złego nastawienia do osób, z którymi mi nie po drodze?

*** 
Gdy zapytałam moją koleżankę, czy ma ochotę kiedyś skończyć z tą sytuacją gniewu, w której trwa od kilku lat odpowiedziała mi, że owszem ... tak ... ma .... ale konfrontacji tej boi się jak ognia... 



Znowu zapytałam:

  • Czego więc nie skorzystasz z wieczoru wigilijnego, który jest najlepszą sposobnością, by załagodzić choć troszkę spory?

I wyszłam nie czekając na odpowiedź, którą każdy sam musi w sobie odnaleźć ... bo to już nie moja bajka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz