sobota, 25 stycznia 2014

STRACH

Strach jest emocją, która towarzyszy człowiekowi przez całe życie. Jest to temat rzeka.



ŹRÓDŁA LĘKU

Najtrudniej je rozeznać i określić. Od właściwej odpowiedzi zależy jednak całe nasze życie. Dlatego trzeba wnikliwie je badać i bacznie obserwować jakie one mają wpływ na konkretne życie jednostki. Wszelkie ogólniki są tu nie wskazane. 

W przypadku mojej uczennicy skutki były opłakane. Nie miejsce tu na większe wywody; z resztą - zaufała mi i nie mam zamiaru jej zaufania stracić; wystarczy powiedzieć, że była bliska samobójstwa, gdyż nie mogła sobie poradzić ze stanami niepokoju, który miała w sobie. 

*** 
DROGI WYJŚCIA ...

Wspólnie doszłyśmy do wniosku, że w życiu nie tyle chodzi o to, by eliminować sytuacje strachu z prozy życia, gdyż jest to walka z wiatrakami. Jedynie co możemy zrobić to:

  • poddać się biernie lękowi i brnąć dalej 
  • samemu z nim walczyć różnymi sposobami 
  • oddać strach Jezusowi, który wraz z nami ten lęk będzie pokonywać 

Moja dziewczyna wybrała trzecią opcję, a gdy poskutkowała podzieliła się swoim doświadczeniem na forum klasy, za które wspólnie podziękowaliśmy Bogu na zwykłej, szkolnej katechezie.

PS.

Trochę z innej beczki ... jak radzicie sobie ze swoimi sytuacjami lękowymi?

4 komentarze:

  1. W chwilach ogromnego lęku, który odbierał wiarę i siły do życia z całych sił próbowałam słuchać głosu Boga, który kierował do mnie swoje słowa przez bliskie mojemu sercu osoby "Nie lękaj się!" Od Ciebie Ala dowiedziałam się, że lęk nie pochodzi od Boga. Dziękuję...
    t.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moge powiedziec, ze rozne sa rodzaje strachow. Czesto trzeba szukac obok modlitwy fachowej psychologicznej pomocy...
    J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Judytko. Warto jednak polecić Bogu tę sprawę i fachowca, by psychologiczna pomoc była naprawdę właściwa. Czasem bowiem bywa tak, że po ludzku "ktoś" jest dobry, ale mu czasem nie wychodzi.

      PS.

      Troszkę z innej strony ... ku przestrodze ...

      Moja córka spodziewa się za miesiąc rozwiązania. Długo się leczyła na bezpłodność, aż w końcu wylądowała u dobrego specjalisty. Był tak pewny siebie, że zaaplikował jej tabletki na wywołanie miesiączki, gdy się opóźniła ... Dzięki Bożej Opatrzności zamiast tabletek - wykupiła test ciążowy

      Usuń
  3. Niektórzy próbują powiedzieć, że lęk jest siłą twórczą. A ja myślę, że jest to kłamstwo, na którym powstaje cywilizacja śmierci. Przypomina mi ona kamienną rzeźbę na bagnie ustawioną. Wcześniej, czy później ugrzęźnie ... szkoda, że pociągnie wiele ofiar, które nie patrzą na fundament lecz na błyskotki na niej powieszone.

    FUNDAMENT ... WARTOŚCI ...

    Ile jeszcze czasu minie, by ludzie zaczęli baczniej przyglądać się wartościom zawartym w filmach, książkach, bajkach dla dzieci ...

    OdpowiedzUsuń