czwartek, 19 marca 2015

SAKRAMENT POKUTY cd. ... uzdrowienie paralityka

Ewangelia św. Mateusza 9,1-13

Czytając ten fragment Ewangelii bardzo długo czytałam go "na opak".





UZDROWIENIE DUSZY ... a dopiero potem uzdrowienie ciała.

Niedawno odkryłam, że błędnie odczytywałam historię paralityka. Najpierw widziałam uzdrowienie ciała, a dopiero potem, jakby we mgle, wyłaniał się obraz uzdrowienia jego duszy. Tymczasem w opisie tego wydarzenia jest całkowicie na odwrót! Jezus wpierw odpuszcza grzechy paralitykowi, a dopiero potem cudem pieczętuje prawdę, że może tak czynić ponieważ jest Bogiem. Ta pomyłka zmienia całkowicie tok myślenia. Dbałość o potrzeby ciała stawia bowiem ponad potrzeby duszy. Jest takie powiedzonko: "W zdrowym ciele - zdrowy duch". Po moim odkryciu wydaje mi się ono niezbyt trafione. Może lepiej by zabrzmiało: "Zdrowy duch - uzdrawia ciało"?

SAKRAMENT UZDROWIENIA DUSZY ...

Inaczej - SPOWIEDŹ. Jeżeli uznamy, że nasza dusza potrzebuje lekarza będziemy szukać sposobu na jej uzdrowienie. Pytanie jednak jest takie ... Jak rozpoznać, że nasza dusza prawie umiera?

***

Jezus, widząc ich wiarę, rzekł do paralityka: 
Ufaj, synu! Odpuszczają ci się twoje grzechy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz