środa, 20 maja 2015

PRZED ZESŁANIEM DUCHA ŚWIĘTEGO

Dzień Pięćdziesiątnicy ...






Przyjdź Duchu Święty zintegruj wszystkie elementy mego istnienia, pomóż mi, bym kochał siebie samego i doceniał moją godność ludzką i chrześcijańską. Przyjdź Duchu Święty zniszcz mój egoizm ogniem Twego światła. Przyjdź Duchu Święty i spraw bym umarł dla człowieka starego który mnie pociąga do grzechu. Przyjdź Duchu Święty i odnów mnie, abym był nowym stworzeniem. Przyjdź Duchu Święty i rozpal we mnie ogień Twojej miłości, abym kochał wszystkich ludzi, szczególnie biednych i najbardziej potrzebujących. Przyjdź Duchu Święty uczyń mnie pokornym, bym wszelką chwałę oddawał Bogu. Przyjdź Duchu Święty doprowadź mnie do całej prawdy, odrzucając wszelki fałsz i podstęp Przyjdź Duchu Święty oświeć mnie, aby odkryć kłamstwo szczególnie kiedy szatan przebiera się za anioła światłości Przyjdź Duchu Święty otwieram się całkowicie na twoje natchnienia i poruszenia Uczyń ze mną, co zechcesz, poddaję moje plany Twoim, chcę tylko, by moje życie było takie, jakim Ty chcesz je widzieć. Przyjdź Duchu Święty i daj mi miłość i zrozumienie Słowa Bożego Otwórz moje uszy, abym go słuchał i siłę woli, abym za nim szedł i był mu posłuszny. Przyjdź Duchu Chrystusa zmartwychwstałego i spraw, bym tworzył Ciało Chrystusa. Przyjdź Duchu Chrystusa uwielbionego i stwórz w nas jedność: zniszcz bariery nienawiści i podziału, które zbudowaliśmy przez nasz egoizm. Przyjdź Duchu komunii Ojca i Syna i zgromadź Lud Boży w jedno serce, jedną duszę, jedną wiarę w jednym Ojcu. Przyjdź Duchu zdrowia i uzdrów nasze zranione relacje. Przyjdź Duchu prawdy spraw, byśmy zawsze układali nasze relacje w prawdzie, sprawiedliwości i pokoju. Przyjdź Duchu jedności i zgromadź wszystkie odłamy chrześcijańskie w jedną trzodę, pod jednym Pasterzem. Przyjdź Duchu Stworzycielu i odnów oblicze ziemi: uczyń niebo nowe i ziemię nową, bo tego oczekujemy i potrzebujemy. Przyjdź Duchu Odnowicielu i zaprowadź sprawiedliwość na tym świecie. Przyjdź Duchu nadziei spraw byśmy wierzyli, że dobro zawsze zwycięży zło, abyśmy rozsiewali ziarna dobra. Przyjdź Boża Mocy, abyśmy byli świadkami, że życie Ewangelią jest możliwe w strukturach ekonomicznych , politycznych i społecznych. Przyjdź Duchu, który wiejesz, kędy chcesz, i daj nam wyobraźnię, potrzebną do scementowania cywilizacji miłości i stworzenia sprawiedliwych struktur, które byłyby znakiem królestwa ostatecznego, przez nas oczekiwanego. Uzdrów mnie w taki sposób abym całą wieczność chwalił Cię i błogosławił z radością całkowitego zdrowia w pełni życia wiecznego

***

Ciekawe są słowa człowieka, który pragnął uśmiercić Boga ...


"Lepsze pieśni musieliby śpiewać, abym uwierzył w ich Zbawiciela; 
na bardziej zbawionych musieliby wyglądać Jego uczniowie” 

F. Nietzsche /Tako rzecze Zaratustra/

14 komentarzy:

  1. Życie na ziemi to nie bajka ale walka o zbawienie duszy. Walka z diabłem i własnymi wadami. Pomyśl o wieczności. Masz do wyboru niebo albo piekło.
    Nie dbasz o zbawienie duszy?
    http://tradycja-2007.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dbam o zbawienie mojej duszy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Nie spotkałam, ale ... to też człowiek, choć chowający sie w krzakach spamu

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słowa te usłyszałam na kazaniu w pierwszą niedzielę zmartwychwstania. Mocno zabrzmiały wśród tych, którzy powinni się w pełni radować i być pełni entuzjazmu. Akurat byłam tam z przyjaciółką, która wyrwała się ze szpon sekty, ale jeszcze nie odnalazła się w żadnej innej wspólnocie. Jej refleksja była jasna i czytelna dla mnie. Z resztą ... sama powiedziała, że te słowa brzmia teraz w jej sercu jak dzwon.

    Nietzche szukał w chrześcijaństwie tego, co i Mahatma Gandhi. Oni nie znaleźli, więc poszli swoją drogą. Mnie udało się dotrzeć do tych, którzy ... i pieśni mieli lepsze ... i wyglądali na bardziej zbawionych.

    W przeddzień Zesłania Ducha Świętego warto modlić się o ten dar spotkania. Pozdr. alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  5. Pewnie, że trudne, ale właśnie dlatego tak bardzo potrzebujemy Ducha Świętego. Bez Niego nie damy rady przebić się przez własną niewiarę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Duch Święty wieje kędy chce ...

    DOŚWIADCZENIE ...

    Doświadczenie jest po to, by się zatrzymać. Nie musi być zrozumiałe dla każdego w taki sam sposób. Ważne jest jednak to, do jakich wniosków człowiek dochodzi i czy przynosi ono pokój serca.

    ŚWIADECTWA ...

    Ludzie dzielą się nimi, ale nie każde ich doświadczenie będzie przemawiać do każdego. Doświadczenie płynie z zewnątrz, ale jego interpretacja wychodzi z serca człowieka. A w każdym "siedzi" coś innego; inne zranienie, które potrzebuje uleczenia.

    Pewien kapłan opowiadał, że mówiąc na rekolekcjach kazanie tak się zaciął, że potraktował ten fakt za osobistą kaznodziejską porażkę. Potem usiadł do konfesjonału i przepraszał ze szczerym żalem Boga za swoją nieudolność. Ku jego zdziwieniu podszedł do niego człowiek ze łzami w oczach dziękując mu, że stanał na jego drodze. Okazało się, że mężczyzna nie był u spowiedzi ponad 40 lat. Bóg posłużył się słabością kapłana, aby pokazać temu czlowiekowi, że on "zaciął" się na całe 40 lat.

    Czy do kogoś przemówi to, o czym teraz piszę?

    Nie wiem ... Duch Święty wieje po swojemu, a nie po naszemu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. PROWADZENIE DUCHA ...

    Myślę, że Duch Boży daje natchnienia, pragnienia itd. Impulsy, na które możemy zareagować świadomie, bądź poza świadomścią. Jeżeli człowiek oddaje swoje "ja" do dyspozycji woli Bożej Bóg przez niego działa budując dobro i miłość. Patrząc na spotkania biblijnych bohaterów widać wyraźnie, że inicjatorem tych spotkań jest Bóg.

    Układanka Boża składa się z milionów puzzli, dlatego bardzo często, nie widząc ostatecznego obrazu, buntujemy się przeciw cząstkowym Bożym planom.

    OdpowiedzUsuń