niedziela, 31 maja 2015

TRÓJCA ŚWIĘTA ...

Są tajemnice, które trudno przyjąć nawet na wiarę...



Logika ...

Pomyślałam sobie dzisiaj, że są takie rejony duchowej rzeczywistości, w których prawo logiki zostaje zawieszone w próżni. I nie ma sensu spierać się z własnym umysłem o coś, co w sercu porusza najdelikatniejsze struny mojego "ja". 

***

Boże, choć Cię nie pojmuję, nad wszystko miłuję ...

Misterium MIŁOŚCI ...

Miłość Boga jest równie niepojęta jak tajemnica wzajemnej RELACJI trzech Osób Boskich. Człowiek może w tej relacji uczestniczyć, lecz nie jest jej w stanie do końca pojąć.

Dobra Nowina ...

Będziesz miłował Pana Boga swego,
z całego serca swego,
z całej duszy swojej,
i ze wszystkich sił swoich,
a bliźniego swego jak siebie samego.

Dobrą Nowiną jest to, że jesteśmy zaproszeni przez Boga do budowania tej relacji. Pragnienie to mamy wypisane w naszych sercach. Możemy go jednak zagłuszyć niepotrzebnymi dochodzeniami naszego nieposkromionego umysłu. 

POKORA ...

Stawia człowieka w prawdzie, że ... NIE JEST ON BOGIEM!



13 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ostatnie doświadczenia są nieco inne. Nie mam wątpliwości, że są dobre, chociaż nie są przyjemne dla mojego poczucia bezpieczeństwa. Demaskują bowiem demony, które według Ewagriusza z Pontu są bardzo podstępne i żerują na ludzkich słabościach. Kąsają boleśnie; na moje szczęście na pierwszej linii frontu stoi Jezus ... Jemu zaufałam ... On mi wczoraj dał czas na wytchnienie ...

    REKOLEKCJE Z EWAGRIUSZEM ...

    http://ps-po.pl/category/osiem-duchow-zla/

    Umysł poznał, lecz ciało musi doświadczyć, aby człowiek zaczął budować światynię ŻYWEMU BOGU.

    Dochodzę do wniosku, że mój "materiał do budowy świątyni dla Ducha Bożego" jest bardzo zanieczyszczony. Na moje szczęście znam sposoby walki z myślami, które nie mają nic wspólnego z Bożym Pokojem. Pomogły mi rekolekcje z Ewagriuszem, dlatego podaję wyżej link. Może ktoś skorzysta z podpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Zdemaskowanie pana ciemności jest początkiem jego klęski i twojego uwolnienia ... wielka to radość, ale bądź czujna jeszcze bardziej niż byłaś. Niech Duch Boży Ciebie prowadzi ku zwycięstwu.

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... wszystko możliwe

      Usuń
    2. Gabriel Bunge, znany autor pism duchowych i pustelnik, mówił o acedii jako o „duchowej depresji”

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. "To już...? Tak prędko następuje owo zdemaskowanie? Wystarczyło rzucić okiem na wskazane przez Ciebie rekolekcje?"

    O tych rekolekcjach pisałam dość dawno, ale może nie pamiętasz. Przypomnę też fakt, o którym dość dawno pisałaś ... o dotknięciu sercem tajemnicy uzdrowionego ślepca spod Jerycha. Już wtedy Jezus przygotowywał nas do dzisiejszej rozmowy :)

    ***

    "Mają uszy, lecz nie słyszą ... mają oczy, lecz nie widzą..." - te słowa z Biblii nadal są prawdziwe i dotykają naszego konkretnego życia.



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. ... i mi głowa pęka. Zatoki nie odpuszczają, a w niedzielę mam wziąć gitarę i pośpiewać przyjacielowi, który od miesiąca jest nowym kapłanem na poletku Jezusa. Martwię się, że nie sprostam zadaniu. Oddaję ten dzień Miłosierdziu Bożemu ... moje medykamenta są za słabe.

    OdpowiedzUsuń