niedziela, 10 lipca 2016

POŻEGNANIE ...

Dla wielu to tylko ... pies. Dla mnie to wierny przyjaciel, który za tydzień zacząłby 15 rok życia. Byłam z nim do końca. Głaskałam, drapałam za uchem... Żegnał się z nami wszystkimi. To było słychać w jego cichym skomleniu, którego wcześniej nigdy nie było. Wiele razem przeszliśmy...



Mówią, że święty Franciszek rozumiał mowę zwierząt. I ja nie mam w tym względzie żadnych wątpliwości. Gdy Nercio zaszczekał wiedziałam o co mu chodzi i kto przychodzi do domu. Na każdego z domowników nieco inaczej reagował. Przegonił też kilku złodziei. Gdy pewnej ostrej zimy pobiegł za jelonkiem do lasu i nie było go przez 5 dni modliłam się do Anioła Stróża, by go sprowadził do domu. Dzisiaj już nie wróci ...

Pozostają wspomnienia ... dobre wspomnienia. Choć były chwile, gdy wkurzałam się na maksa. Wszak nigdy nie jest tak, że wszystko idzie "jak po maśle". Podsumowując jednak to długie, pieskie życie przychodzi refleksja, że czasem zwierzęta mogą mieć lepiej od ludzi... pod warunkiem, że są kochane za to, że są, a nie tylko za to, że coś dla nas robią. 

W domu są jeszcze dwa labradory - Largo i Luna. Wypełniają pustkę, która powstała. Nie zastępują jednak życia, które już zgasło. Są jednak równie kochane ... 


Za tydzień wprowadza się do nas nowa lokatorka, mała kotka. Przejmie zadanie naszej kotki - Mićki, która rok temu, w wieku 20 lat, poszła do kociego nieba. Myślę, że takowe jest ... choć nie jest to oficjalna nauka KK. :) Oto jej zdjęcie ...



Dzisiaj mam potrzebę wygadania się ... 

Każda strata boli. Można jednak ten ból na różne sposoby przerabiać. Wszystko zależy od wewnętrznego nastawienia człowieka. Są też straty, które nie są końcem wszystkiego ... ale o nich napiszę kiedy indziej.

4 komentarze:

  1. Serdecznie współczuję i rozumiem ten ból.
    Na ukojenie żalu polecam ten wiersz:
    http://www.zwierzakiwrzeszowie.pl/index.php/sztuka/394-on-wroci

    OdpowiedzUsuń
  2. "Pieskie życie" to negatywne określenie, ale właściciele psów wiedzą ile wartości się w nim kryje. Jeśli to możliwe, lepiej się cieszyć z tych długich piętnastu lat przyjaźni zamiast myśleć o żalu wypływającym z tego, co przecież nieuniknione. Trzymaj się Alicjo!
    T.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest możliwe ...

      Chociaż tyle razy by się chciało zmienić los przed tym co nieuniknione to i tak nie da się od niego uciec. To prawda niezmienna i niezależna od woli człowieka.

      Usuń