czwartek, 4 sierpnia 2016

WIARA i NAWRÓCENIE

"Jeżeli więc ustami swoimi wyznasz, że JEZUS JEST PANEM, i w sercu swoim uwierzysz, że Bóg Go wskrzesił z martwych - osiągniesz zbawienie. Bo sercem przyjęta wiara prowadzi do usprawiedliwienia, a wyznawanie jej do zbawienia." (Rz 10, 9-10)



Wiara jako dar ...

Doświadczyłam tej prawdy kilkanaście lat temu, w Wielki Piątek. Chociaż bardzo chciałam wierzyć wszystko wydawało mi się śmieszne i niepoważne. Nie umiem wytłumaczyć tego stanu ducha, który przyszedł tak niespodziewanie, że zaczęłam się zastanawiać nad celowością uczestniczenia w dalszej liturgii. Nie pomagała nawet pamięć o tych wszystkich dotknięciach Jezusa, którym pomimo mojej niewiary nie mogłam zaprzeczyć. Dobrze, że obok stał mój mąż, który z miłością wziął mnie za rękę i podprowadził do Jezusa, którego na chwilkę straciłam z pola widzenia.

Wiara jako środek, przez który przychodzi do nas zbawienie ...

Nie ma powrotu do relacji z Bogiem bez konkretnego gestu człowieka. Bóg zaprasza do komunii ze sobą, ale do niczego nie zmusza. Moje CHCĘ jest kluczowym gestem powrotu ... 

- z ciemności do światła,
- z poczucia bezsensu,
- z totalnej negacji życia do życia w cieple MIŁOŚCI.


Wiara jest pewnością, że Bóg zbawia dzisiaj człowieka...

Taka wiara pozwala widzieć to, co jest niewidzialne i mieć nadzieję wbrew nadziei. Przypominają mi się zarzuty kierowane pod adresem Boga typu - gdyby Bóg kochał nie byłoby ciężko chorych dzieci, wojen, kataklizmów i nieszczęść różnej maści. Dużo na ten temat mówił papież Franciszek podczas wizyty w Polsce. Warto wracać do tej nauki, która ociera się o tajemnicę. 

Są pytania bez odpowiedzi ... 

W tę prawdę najtrudniej uwierzyć. Ale przecież nikt nie powiedział, że uwierzyć w możliwość nawiązania żywej relacji człowieka z Bogiem to prosta sprawa. 

Konkret...

Myślę, że świadectwo Maćka Cieśli, wolontariusza ŚDM jest tutaj drogowskazem. 

"Każdy dzień jest piękny, jednak nie zawsze w natłoku obowiązków dostrzegamy, jak bardzo jesteśmy szczęśliwi. Czasem trzeba po prostu dostać obuchem w łeb, by to dostrzec. Życzę wam, byście byli w stanie to dostrzec bez potrzeby takich doświadczeń". 

  • http://www.nto.pl/rozmaitosci/a/maciej-ciesla-wzor-dla-innych-jak-jego-pamiec-uczcil-papiez-franciszek,10468112/
  • http://www.deon.pl/religia/serwis-papieski/aktualnosci-papieskie/art,4655,ostatnie-przeslanie-macka-ciesli.html
  • http://www.deon.pl/po-godzinach/ludzie-i-inspiracje/art,402,ma-raka-jego-postawa-jest-wzorem-dla-nas-wszystkich-wideo.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz